TNL Cluj: “Aeroportul Cluj, muzeu pe banii publici?”

Stilul de negociere al Președintelui Consiliului Județean, Alin Tișe, cu operatorii aerieni lasă aeroportul Cluj fără curse, cred reprezentanții TNL Cluj. 

 După ce aeroportul clujean a depășit milionul de pasageri anual, politica aeroportuară a administrației județene s-a schimbat, efectul a fost că în ultimii ani Blue-Air, Carpatair și Austrian Airlines au renunțat să mai opereze de aici. Chiar și WizzAir și-a mutat câteva curse pe aeroportul din Târgu Mureș, iar pe Cluj a lăsat zboruri cu tarife care numai low-cost nu se pot numi. În anul 2011 numărul de călători de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca a scăzut cu 2,3%, în timp ce pe toate celelalte aeroporturi concurente numărul a crescut. Intenția companiei aeriene low-cost Ryanair de a opera în zona Ardealului a stârnit interesul autorităților mureșene și clujene. Mizând doar pe avantajul modernizării aeroportului din Cluj, domnul Tișe a sperat că irlandezii vor veni la dânsul și vor cere voie să fie lăsați să opereze aici. Nu s-a întâmplat însă așa, reprezentanţii Rynair îşi negociază la sânge prezenţa la Cluj”, se arata intr-un comunicat semnat de Ioan Bildea, presedintele TNL Cluj.

“Drept urmare propunem ca strategie susținerea segmentului low-cost, dar fără neglijarea segmentului tradițional, în special încurajarea operatorului național TAROM de a restabili legături aeriene cu marile orașe ale Europei. Clujul, deși ar avea potențial de piață, nu are încă legături cu aeroporturile principale ale Europei, de unde se poate zbura ulterior spre orice destinație din lume (exemple Paris-Charles de Gaulle, Londra-Heathrow, Amsterdam-Schiphol). În prezent, cei care doresc să zboare din Cluj spre America, Asia sau Africa pot face acest lucru pe o rută cu cel puțin două escale, prin București sau Budapesta. Zboruri Cluj-Paris sau Cluj-Amsterdam la ore convenabile, conectate la bancurile de plecări transatlantice sau transasiatice, cu siguranță vor avea cerere și vor aduce rentabilitate aeroportului clujean. În consecință, recomandăm șefului Consiliului Județean Cluj să inițieze o activitate de lobby pe lângă conducerea TAROM pentru a acorda o atenție mai mare aeroportului Cluj-Napoca, care din vară va dispune și de o pistă nouă, fiind astfel unul din cele mai moderne aeroporturi din țară. Singura bază operațională a TAROM este momentan Aeroportul Internațional „Henri Coandă” (Otopeni), iar Clujul are potențial să devină cea de-a doua, în timp ce Timișoara este deja bază operațională pentru Carpatair. Noi zboruri planificate corespunzător ar putea aduce profit atât aeroportului clujean cât şi companiei TAROM. Compania națională și-ar diversifica astfel serviciile și s-ar dezvolta pe orizontală, lucru pe care până acum nu l-a făcut, reducându-și doar activitatea. Spre exemplu o cursă Cluj-Iași operată cu o aeronavă ATR-42 (cu 42 de locuri) ar avea șanse foarte mari de a fi profitabilă, având în vedere faptul că pe această rută transportul rutier și feroviar este foarte anevoios. Totodată este obligatorie dotarea noii piste cu un sistem modern de ghidaj radio-electronic al avioanelor care să permită aterizarea în condiții de ceață densă când vizibilitatea scade deseori în jur de 200 de metri, acesta fiind nu doar un atu în atragerea companiilor aeriene puternice, ci și o necesitate, datorită frecvenței cu care acest fenomen meteorologic se petrece aici. Prin urmare solicităm conducerii Consiliului Județean Cluj achiziționarea unui sistem ISL (Instrument Landing System) minim de categorie III varianta A, care să permită aterizarea avioanelor pe o vizibilitate chiar și de doar 200 de metri. Astăzi aeroportul dispune de un sistem de categorie I (rază vizuală nu mai mică de 550 m) şi se intenţionează instalarea unui sistem de categorie II (cu o rază vizuală de minim 350 m). Multe curse importante vor fi în continuare deviate, întârziate sau amânate dacă s-ar achiziţiona un sistem doar de categorie II și ar fi o gravă eroare de management ca aeroportul modernizat să nu dispună și de un instrument performant de balizaj”, se continua in comunicatul de presa

 

One thought on “TNL Cluj: “Aeroportul Cluj, muzeu pe banii publici?”

  1. no, draghe, ma sidprunre un pic tonul asta oficial, dar mi-am luat inima in dinti pentru ca vroiam sa iti spun atat: Irish Pub Irish Pub, dar eu ti-as fi recomandat Amadeus Mozart Cafe, inainte, dupa sau chiar in timpul degustarilor de bere de la Irish. Stiu sigur niste prajituri care ar fi anulat orice senzatie de bere si caldura

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *